Piątek, 26 kwietnia 2024 r. Imieniny Marii, Marzeny, Ryszarda

Chełmno- miasto zabytków

20 czerwca 2016r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Chełmna. Oto krótka relacja z naszej wspaniałej wyprawy. Wspólną przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania klasztoru Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo. Podziwialiśmy skarbiec, a w nim dzieła i skarby na skalę europejską. Z zaciekawieniem przechadzaliśmy się po klasztornych zakamarkach, dodajmy niedostępnych dla każdego zwiedzającego. Duże wrażenie zrobiły na nas obrazy, ornaty i rzeźba Chrystusa z ruchomymi rękami. Po opuszczeniu klasztoru zaczęliśmy wędrówkę wzdłuż murów obronnych podziwiając zabytki i bogatą architekturę Chełmna. Odwiedziliśmy Bramę Grudziądzką, Park Miniatur Zamków Krzyżackich, Kościół św. Piotra i Pawła, Kościół Gimnazjalny oraz chełmińską Farę, gdzie weszliśmy na wieżę widokową. Wrażenie było oszałamiające, całe Stare Miasto jak na dłoni- przepiękny widok. Byliśmy zachwyceni. Chełmno słynie nie tylko z zabytków i bogatej architektury, ale jest również miastem zakochanych, którym patronuje św. Walenty. Obowiązkowo zatem zasiedliśmy na ławeczce dla zakochanych. Po tak pasjonującym zwiedzaniu udaliśmy się na pyszny obiadek i kotlety schabowe od serca ( rozmiar XXL). Nieco zmęczeni, ale pełni wspaniałych przeżyć wróciliśmy do Kcyni.
Wyjazd odbył się w ramach realizacji projektu na zajęcia pozalekcyjne pn.”Kultura europejska wczoraj, dziś i jutro”. Koordynatorkami projektu są: p. Agnieszka Bembnista i p. Agnieszka Maciejewska.