Sobota, 27 kwietnia 2024 r. Imieniny Sergiusza, Teofila, Zyty

Łysica i Łysa Góra zdobyte przez uczniów SP Rozstrzębowo!

W dniach 13-14 czerwca br. uczniowie Szkoły Podstawowej im. K. Korka w Rozstrzębowie udali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pomimo wczesnego wyjazdu humory wszystkim dopisywały. Podróż daleka, jednak bardzo szybko minęła i nim się zorientowaliśmy dotarliśmy do pierwszego celu naszej podróży. „Dąb Bartek” w Zagnańsku jest największym i najstarszym znanym w Polsce drzewem. Jego wymiary jak i wiek są rzeczywiście imponujące. Dąb Bartek bowiem mierzy obecnie 30 metrów wysokości, obwód pnia na wysokości 1,3 m wynosi 9,85 m, a średnica korony to ok. 40 metrów. Następnie udaliśmy się do Kielc aby zwiedzić Muzeum Narodowe, które znajduje się w Pałacu Biskupów Krakowskich. Kolejnym punktem naszego wyjazdu był ruiny zamku w Chęcinach po których przeprowadził nas przewodnik p. Dominik Kowalski, który w niesamowity sposób opowiedział historię zamku. Po opuszczeniu zamku udaliśmy się do Jaskini Raj – 280 m korytarza, stała temperatura +9°C, wilgotność powyżej 90 procent. To było fantastyczne zakończenie dnia. Byliśmy pod wrażeniem tego co zobaczyliśmy oraz tego czego nie widzieliśmy jak zgaszono światło. Następnie udaliśmy się na nocleg aby następnego dnia z samego rano zdobyć dwa szczyty Gór Świętokrzyskich – Łysice (612 m n.p.m.) i Łysą Górę (594 m n.p.m.). Uczniowie dzielnie dali radę a prym wiedli najmłodsi uczestniczy naszej wycieczki. Następnie z uśmiechem na ustach, zadowoleniem udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Organizatorami wyjazdu była p. Jadwiga Słomska i p. Bartek Łyszczarz. Organizatorzy i uczniowie dziękują firmie „KARBUS” a szczególnie kierowcy p. Sławkowi za bezpieczną podróż w obie strony.