Piątek, 29 marca 2024 r. Imieniny Marka, Wiktoryny, Zenona

Wspomnijmy … Wycieczka do Zakopanego

Do Zakopanego!!! W maju te słowa często padały z ust uczniów Szkoły Podstawowej w Rozstrzębowie, którzy zapisali się na wycieczkę. Wreszcie nadszedł upragniony dzień 4 czerwca i wyruszyliśmy o 23.00 w podróż autokarem. Przez całą noc pokonaliśmy wiele kilometrów, a rano byliśmy już w Zakopanem. Jednak po krótkim odpoczynku przesiedliśmy się do innego autokaru, w którym czekał na nas przewodnik i wraz z nim pojechaliśmy podziwiać góry na Słowację, gdzie zatrzymaliśmy się w miejscowości Štrbské Pleso  malowniczo położonej u podnóża Tatr Wysokich nad jeziorem o tej samej nazwie. Mimo iż pogoda postraszyła nas deszczem, to jednak piękne widoki podczas spaceru wynagrodziły nam małe niedogodności.

Po południu wróciliśmy zwiedzać Zakopane. Przewodnik pokazał nam: Kaplicę Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, Skocznię, a także Krupówki. Do miejsca noclegowego w ,,Willi  Widokowej” w Białym Dunajcu dotarliśmy na godzinę 18.30. Po zakwaterowaniu w pokojach udaliśmy się na pyszną obiadokolację.

Drugiego dnia pobytu, po wczesnym śniadaniu, wyruszyliśmy do miejscowości Sromowce Wyżne na spływ Dunajcem. Trasa wiodła po stronie Polski, ale też na krótko zawitaliśmy znowu na Słowację. Tym razem pogoda nam dopisała i mogliśmy z bliska podziwiać majestatyczne góry i słuchać opowieści flisaków, którzy w niepowtarzalny sposób dzielili się swoją wiedzą na temat Dunajca i otaczających nas szczytów. Po drodze, jadąc autokarem, mogliśmy podziwialiśmy niezapomniany krajobraz i ciekawe miejsca: zamek w Czorsztynie, tamę, Czerwony klasztor po stronie Słowacji Tego samego dnia wjechaliśmy kolejką linową na Gubałówkę. Po powrocie „na dół” ruszyliśmy na Krupówki, gdzie mogliśmy kupić pamiątki.

O godzinie 18 czekała na nas kolacja i mogliśmy odpocząć. Chętni uczestnicy wycieczki wraz z opiekunem p. K. Pawlak ruszyli pieszo do miejscowości Szaflary na Termy. Pozostali mieli możliwość zabawy na miejscu.

Trzeci dzień upłynął nam bardzo szybko, gdyż o 7.30 mieliśmy śniadanie, a po nim wyjechaliśmy do Krakowa. Byliśmy na Wawelu, podziwialiśmy Rynek z kościołem Mariackim (ołtarz, który jest w renowacji z dala zachwycał oczy i serca zwiedzających)                    i Sukiennice. Z wieży kościoła, co godzinę rozbrzmiewał hejnał. Po obiedzie udaliśmy się do domu. W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze Częstochowę i Jasną Górę.

Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć jak piękna jest nasza ojczyzna, jak wiele malowniczych zakątków posiada. Poznaliśmy uroki Tatr po stronie Polski i Słowacji. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany.