Wtorek, 14 maja 2024 r. Imieniny Bonifacego, Julity, Macieja

Udana wycieczka do Malborka i Trójmiasta

W dniach 13 – 14 kwietnia 2019 roku odbyła się kolejna wycieczka do Malborka i Trójmiasta zorganizowana przez Sołtysa Siernik. W wyjeździe uczestniczyło 35 osób (mieszkańcy sołectwa i okolicy). Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Malborka, gdzie czekał już na nas przewodnik. Pan Bogdan oprowadził naszą grupę po zamku Malborskim i zapoznał nas z bardzo ciekawymi faktami dotyczącymi o zamku i okolicy. Po obiedzie w Malborku udaliśmy się do Gdańska. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Westerplatte, gdzie również towarzyszył nam przewodnik Pan Bogdan, który pięknie opowiedział historię koszar i półwyspu. Następnie pod Jego opieką udaliśmy się na zwiedzanie gdańskiej starówki, gdzie także dowiedzieliśmy się wiele ciekawych faktów. Nocleg zarezerwowany mieliśmy w Hotelu na ul. Spichrzowej w Gdańsku. W niedzielę rano udaliśmy się wraz z przewodnikiem do Katedry Oliwskiej. Pan Bogdan opowiedział nam historię katedry i całego opactwa. O godzinie 10:00 wzięliśmy udział Liturgii Niedzieli Palmowej. Po mszy św. udaliśmy się na zwiedzanie Sopotu, gdzie głównymi atrakcjami był Krzywy Domek i molo. Ostatnim punktem wycieczki był Skwer Kościuszki. Przewodnik zapoznał nas z historią tego miejsca. W tym miejscu także pożegnaliśmy się z Panem Bogdanem i podziękowaliśmy mu za dwa dni oprowadzania i opowiadania o Malborku i Trójmieście. Przed wyruszeniem w drogę powrotną mieliśmy 3 godziny czasu wolnego do własnej aranżacji. Przez cały czas wyjazdu mieliśmy piękną, słoneczną pogodę, choć trochę wiało i było chłodno, ale dzięki temu mieliśmy dużo jodu w powietrzu. Wieczorem zadowoleni wróciliśmy do swoich domów.